Spotkania przy herbacie z mieszkańcami Gór Nilgiri

W Góry Nilgiri przyjechaliśmy w poszukiwaniu pięknych widoków oraz lokalnej atmosfery. Zatrzymaliśmy się w Kotagiri. Miasteczko znajduje się w stanie Tamilnadu. Położone jest na wysokości 1760 mnpm, co oznacza, że panuje tu chłodny klimat, w którym świetnie sprawdza się uprawa herbaty. Góry Nilgiri to inaczej Góry Błękitne. Nazwa pochodzi od niezwykłego zjawiska. Pewna bardzo rzadka roślina (strobilanthes kunthianus) ...

Chiang Mai- trekking do Doi Suthep i niespodzianka na szczycie

Chiang Mai to miasto na północy Tajlandii, które przyciąga tysiące turystów. Nas też przyciągnęło pozytywnymi opiniami, które słyszeliśmy o nim. I faktycznie, już na wjeździe przywitały nas kolorowe klimatyczne lampiony porozwieszane wzdłuż kanałów, stragany z pamiątkami i oczywiście niekończący się street food. Bardzo przyjemna, romantyczna atmosfera. Stare miasto Chiang Mai wypełnione jest imponującymi świątynia...

Ko phayam- nasza rajska wyspa w Tajlandii

Każdy ma jakieś marzenia. Z biegiem życia widzę, że jakimś cudem, powoli marzenia spełniają się. Mnie spełniło się już wiele. Jestem stworzeniem ciepłolubnym, kocham słońce. Wywołuje uśmiech na mojej twarzy, poprawia nastrój, dodaje energii, sprawia, że chce się żyć. Jednym z moich marzeń, było odwiedzenie rajskiej plaży. Takiej, wiecie, ze złotym piaskiem, błękitną ciepłą wodą, łódką na horyzoncie i jakąś ...

Wat Pha Lat ( Wat Palad )- zdjęcia

Wat Pha Lat położona jest w środku dżungli na szlaku Monk's Trail, który prowadzi z Chiang Mai do świątyni Doi Suthep. Wejście do świątyni strzegą mitologiczne birmańskie sfinksy tzw. Manussiha (pół człowiek, pół lew). Przez kompleks świątynny przepływa rzeka, możemy na jej terenie podziwiać piękne wodospady. Pełno jest w niej rzeźb i płaskorzeźb przedstawiających Buddę i inne postacie sakralne buddyzmu Terawada. To ...

Nasz wolontariat w Tajlandii – Budowanie domu z gliny, rozmowy o buddyzmie i zielone curry

Jak zaczęliśmy nasz wolontariat w Tajlandii? Pierwsza noc była prawdziwym przeżyciem. Nasza gospodyni wjeżdżając na farmę powiedziała, że mamy uważać na węże. „Jeśli nie nadepniecie go, to nie ugryzie Was” - powiedziała ze spokojem. Wskazała nam glinianą chatkę, która miała zostać naszym nowym domem. Chwilę porozmawialiśmy. Po chwili pożegnała nas życząc dobrej nocy. Było już ciemno. Odgłosy dżungli były dla ...

Bangkok budżetowo. 15 pomysłów na darmowe i niedrogie atrakcje w Bangkoku.

Naszą czteromiesięczną podróż zaplanowaliśmy na miesiące zimowe. To już kolejny raz kiedy spędzimy zimę w Azji. Jesteśmy freelancera, wolnymi duchami i czasami potrzebujemy zrobić sobie przerwę od codziennego życia. Taka odmiana jest dla nas ogromną dawką inspiracji i świeżej energii do działania. Gdyby nie wyjazdy od wielu lat, to z pewnością nasze życie nie wyglądałoby tak, jak teraz. Większość naszych zajęć, ...

Rozweselające właściwości henny w Sojat

Mogę się założyć, że nikt z Was nie słyszał o mieście Sojat w Radżastanie. Prawda? My wybraliśmy się tam z jednego, ale bardzo ważnego powodu - z powodu henny, która rośnie w Indiach właśnie w tym regionie Radżastanu. Sojat jest eksporterem 95% henny indyjskiej. Na przestrzeni 50 kilometrów wokół miasta rozciągają się hennowe plantacje. Ja, jako osoba zajmująca się henną i mehendi (zdobienie ciała henną) marzyłam, ...

Dżajpur, miasto w którym dowiedzieliśmy się czemu Murzyni są czarni

Dżajpur, stolica Radżastanu, nazywany jest „Pink City” i znany jest przede wszystkim z różowego koloru ścian starego miasta. Nas zaciekawiło w nim jednak coś zupełnie innego. Postanowiliśmy poznać sztukę block printu, czyli druku na materiałach za pomocą drewnianych stempli. Block print to tradycyjne rękodzieło Dżajpuru. To właśnie tutaj drukowane są przepiękne materiały, które znajdują się w domach niejednego z Was. ...